Monday, March 07, 2011

Day 5︰岡山から直島まで

這次旅行的其中一個重頭戲,是到穿梭瀨戶內海上多個島嶼的しまなみ海道騎單車。計劃行程時,第一個出現的方案是從愛媛県的今治一路騎單車到廣島県的尾道,全程七十多公里,需時大概九至十個鐘頭。後來覺得今治很遠,要花整天坐車過去,單車之旅就改為從尾道出發,經過多多羅大橋到達大三島之後折返,預算也要花相近的時間。


可是這幾天在日本,感受到這裏氣溫實在太高,在烈日下暴曬不中暑的話也會嚴重脫水,騎單車應該不是一件很享受的事。加上我們的狀態也不是很好,就決定把單車之旅縮減到半天,原來半天的直島行程就加長為到一整天。就是這樣,這天不用大清早就趕着出門,吃過東横イン的早餐後才施施然趕上 8:24 的電車。


直島雖然在地理上較接近本州,但卻屬於四國的香川県。別以為這個人口不到四千的小島沒有什麼看頭,它曾獲英國某旅遊雜誌選為世界上最值得旅遊的七個文化名勝之一。


那麼究竟是什麼令到看似平平無奇的直島蜚聲國際呢?那不就是日本著名建築師安藤忠雄有份參與的 Benesse Art Site 大型藝術計劃,把直島打造成為一個集藝術與建築於一身的地方。


直島原本是個以重工業為主的小島,但隨着工業式微,經濟越來越低迷。有人覺得這裏被瀨戶內海環抱,風光秀麗,決心把這裏發展成為藝術中心,把藝術與大自然融合起來。這些年來,Benesse Art Site 這個藝術版圖不斷擴大,現在除了包含直島上面的地中美術館家 ProjectBenesse House Museum、二零一零年才開放的李禹煥美術館,還伸延到附近的豐島和犬島。這次瀨戶內國際藝術祭,直島也扮演着很重要的角色。


從岡山坐電車到宇野,再坐船到就可以去到直島的宮浦港,算是十分方便。


這天是星期日,適逢瀨戶內國際藝術祭進行得如火如荼,往直島的人超多,再加上同船有幾隊踢足球的小朋友,不停在船上走來來去,令船上充滿着熱鬧的氣氛。


十分鐘的船程轉眼就過,還沒有坐定,宮浦港上波點女王草間彌生的紅色大南瓜就出現在大家的眼前。


雖然紅色大南瓜很吸引,但島上另一熱門景點地中美術館在繁忙時段往往要輪候幾個小時才能夠進場,為免耽誤時間,上岸我們後還是第一時間跳上開往地中美術館的巴士,紅色大南瓜就留待回程時才跟它近距離接觸吧。


十點前來到地中美術館的接待處,即時排隊領過整理券,幸好只用等大半個小時就可以進場。


故名思義地中美術館是位處地底的美術館,各個展品藏身於安藤忠雄設計的地下世界之中,然後利用大量的天然光,令展品在不同時間不同季節展現出不同的面貌,藉此重新檢視人與大自然之間的關係。


安藤忠雄的建築風格在地中美術館表露無遺,簡單的線條和冰冷的清水混凝土牆,本身就已經是一件很值得仔細欣賞的藝術品。


地中美術館展出的作品不多,印象派畫家莫奈的睡蓮應該是人氣最盛的展品,不過我們最感興趣的,反而是 Walter De Maria 的 Time/Timeless/No Time。這個特別為在這個地方建造的展品,包含一個直徑達 2.2 米的雲石大圓球,在不同時候的陽光照射下,會反射出不同的效果。


地中美術館外面的小池塘,嘗試把莫奈晚年作品睡蓮所展現的荷塘景色帶到現實世界。


離開地中美術館,坐上接駁巴士,前去這個直島大型藝術計劃的另一個重點 Benesse House Museum。


同樣是由安藤忠雄設計的 Benesse House Museum,除了展示來自世界各地的藝術品,也提供住宿設施,實實在在把大自然、建築、藝術融為一體。講藝術也要講代價的,這裏的房租一點都不便宜,一泊二食每人至少 20,000 円。


Benesse House Museum 的展品比地中美術館多,感覺也比較親民,例如有閃過不停的 100 Live and Die、看似真但原來是假的 Weeds、螞蟻有份參與創作的 The World Flag Ant Farm、由一大群鹹蛋超人組成的 Banzai Corner 等等。


The Secret of the Sky 很受歡迎,因為大家都愛躺在冰冷的大石上仰望藍天。


日本著名攝影家杉本博司的 Time Exposed 只有不同地方的地平線,簡單得來又看似很有深度,難怪樂隊 U2 也把他的作品用到二零零九年的專輯 No Line on the Horizon 的封套上。


看了一整個早上各式各樣的展品,心靈得到大滿足,但肚子卻空洞洞什麼都沒有,於是我們走到這裏的餐廳,點了賣 900 円但只有幾小片墨魚的墨魚汁咖哩飯。雖然味道還算不錯,但吃過後肚子依舊感覺空空如也。


標榜把藝術和大自然融合,這裏的展品當然不只局限在室內,於是我們又冒着中暑的危險,走到戶外去。


Seen/Unseen Known/Unknown,熱!Three Squares Vertical Diagonal,酷熱!Time Exposed,超熱!Shipyard Works: Stern with Hole,喪熱!


似乎這股熱浪還要繼續下去,因為之後我們會去看草間彌生的黃色大南瓜。

20 comments:

Ellen老師 said...

看來美術館1定是無料入場的~~~~

naruto said...

又去美術館?呢隻環境靚又舒服啱睇啦?

小妹 said...

藝術呢家o野真的不是我呢庭凡人可以理解到囉...又咁曬喎...

largeheadboy said...

老師︰要架,仲好貴添,地中美術館要 2,000、家 Project1,000 定 1,200、Benesse House Museum 又 1,000,大早就買瀨戶內國際藝術祭個 pass,都好似係 5,000 咋~

naruto︰呢度真係好唔錯,好舒服又好大自然,有機會都想再嚟,就算係夏天都無所謂。

小妹︰我都諗住係去沾染一啲藝術味道返嚟咋,點知曬到變有黑人味道返嚟囉~

卡臣 said...

載到人又載到車的船
我細個就搭過
佐敦去中環

瘋膏 said...

天氣咁好, 照片特別靚, 望住個view食飯, 心情應該很好。

TY said...

我都好喜歡直島..跟朋友係黃色南瓜果度跳黎跳去影合相..諗起都好開心...哈哈~~ 上次仲豪左一次住左係Benesse House既oval suite..個露台超級大...好舒服.. 但好凍(舊年四月去)..

你有無睇art house project呀? 我覺得睇'南寺'果個經驗得係最有趣呀! 好想再去呀!

L L said...

呵呵,名副其實的墨汁飯,可以用來寫大字 ^^

小彭 said...

藝術呢家野, 真係... 我都係晌音樂界發展啦!

largeheadboy said...

卡臣︰係呀,細個返學都成日搭呢種船,最鍾意走去樓下停車嗰層,架船一埋岸就跳船追巴士。所以呢次搭返呢種船,好有感覺~

瘋膏(點解變咗膏嘅?)︰天氣好就算沒有技術啲相都零捨醒神啊!不過就真係熱咗啲囉。
當時心情好架,不過唔飽囉~

TY︰的確好豪哩!咁咪仲可以睇埋光之棺同埋 oval 囉!羨慕ing~
直島真係好陽光好夏天,下次有機會夏天再去過,感覺又會好唔同。art house project 有去呀,南寺係乜都見唔到黑漆漆嗰個吖嘛,都唔知佢做乜哩~ :p

laulong︰黑到哩,直頭第二日仲 feel 到哩~ ^t^

小彭︰我知你都係朝住音樂界發展,諗住強攻 AKB48 吖嘛!收到~

TY said...

因為同朋友都覺得, 一生點都要豪一次, 所以就決定住oval囉... 有看到光之棺同oval... 夜晚的oval很美... 仲要搭單軌車由藝術館上去酒店房,夜麻麻上去都有D驚~~

係呀..黑麻麻果個囉~~ 我覺得好好玩.初初好驚,後尾習慣左好似有夜視功能咁,見到有人影...哈哈..

largeheadboy said...

TY︰咁係咪夜晚真係可以喺 museum 行架?我見有人瞓喺舊大石上面影相,周圍黑麻麻咁周圍行。
我地之前無預約南寺,咁每個 session 都已經 full 晒,最後哀求工作人員畀我地入去,不過無得坐,只係企埋一邊,所以感覺特別得人驚~

瘋膏 said...

Hi, 因為gogo的膏太多, 忍不住要轉名, 但你可以照用go字。
:)

largeheadboy said...

瘋膏︰咁凍,keep 多啲肥膏都應該嘅~

TY said...

係呀~ 可以係museum行呀~ 因為果度去餐廳都會經過既... 我記得我食完飯八九點左右, 都仲係museum 睇100 Live and Die... 其實佢有個session係可以去睇星, 不過我去果日唔係設定既日子, 無得睇~~

largeheadboy said...

TY︰好似話唔知每隔幾多分鐘,100 Live and Die 會同一時間全部着起來哩~
夜晚呢度環境一定好寧靜舒服啊!

TY said...

係呀.. 我就係坐左係度睇佢全部著哂~ 好似都睇左兩三次! 仲走去熄埋人地盞燈黎睇... XD 又坐左好耐睇國旗..睇下D螞蟻點行黎行去.... 我覺得好好玩...毎一件都慢慢睇~~~無人趕你走..好得!

誠意recommend你下次住oval...果個天井真係好得...有D太空既感覺...我係果樹狂影相!!! 今晚返屋企post張相條link比你望下...

largeheadboy said...

TY︰好開心呀!不過啲國旗唔係話無晒啲螞蟻嘅咩?我地望咗好耐都唔見有啊!
有機會再嚟直島就住 oval 喇,不過都唔知仲會唔再嚟啊!
好呀,等睇你啲相啊!

supageti said...

日本真係好多美術館 ~~~

largeheadboy said...

意粉︰而且好大部分都有啲料到添~